joi, 3 februarie 2011

Dulăi şi maidanezi sau "Să arestaţi bine!"

Preşedintele nostru jucător este supărat pe-ai lui din PDL, că nu sunt agresivi, că nu ies la bătaie pe micul ecran (care la cei orientaţi şi bogaţi a devenit marea plasmă). Dar mai e supărat şi pe cei de la DNA care nu arestează non stop, cum visează el. "Mă, parcă le zice, vă ofer adăpost, hrană, salarii nesimţite, başca dacă nu curge, pică, iar voi!... Ce faceţi?"
Dacă un dulău experimentat al politicii ca fostul ministru de interne se întoarce şi mârâie către stăpân, cei din DNA sunt pe linie. Seara le zice preşedintele: "Arestaţi!", iar dimineaţa procurorii cu colţii plini de sânge raportează în direct la TV: "Am arestat, să trăiţi!" Şi o fac după preceptele caporalului meu din armată care mă instruia când mă posta de santinelă: "Bă, întâi tragi şi pe urmă ceri parola!" Cei de la DNA întâi arestează, apoi cheamă la audieri zeci de oameni care să confirme că au arestat bine... Asta e cu dulăii care împart...cum să zic...dreptatea.

Cu maidanezii e la fel de complicat, sau poate e mai simplu, depinde din ce unghi priveşti. De câte ori mai moare un om sfâşiat de maidanezi (că e român, japonez sau american...), primarii îşi amintesc brusc că există o problemă, pe care n-o mai rezolvă acum, însă, lăsând-o mereu pe altă dată. După ce a murit femeia hăcuită săptămâna trecută, lumea părea a se radicaliza. Ei, dar n-a ţinut mult. Nişte specialişti din Primăria Capitalei au numărat peste 1700 de oameni muşcaţi de câini în 2010, apoi au ajuns la concluzia ştiinţifică, vezi bine, că vreo 15 000 de maidanezi trebuie lăsaţi totuşi pe străzi, pentru a nu se înmulţi periculos pisicile şi şobolanii. N-am înâeles eu bine, probabil pisicile trebuie lăsate să stârpească şobolanii, iar câinii să stârpească pisicile. Bine măcar că, spre deosebire de dulăii de la DNA, maidanezii nu sfâşie pe criterii politice, ei muşcând echidistant.

Niciun comentariu: