miercuri, 16 februarie 2011

Când ţiganii socializează “academic, scurt şi la obiect”

Se ştie de-acum că la mitingul pesediştilor de susţinere a preşedintelui CJ Constantin Nicolescu, de luna trecută, senatorul Mircea Andrei a pregătit un contramiting, după cunoscuta reţetă Ceauşescu-decembrie 1989, Iliescu-iunie 1990. Elegantul senator a strâns vreo sută de ţigani pe care i-a hrănit, le-a dat bani şi băutură şi i-a dus în faţa sediului PDL la război. Dar războiul n-a mai avut loc pentru că pesediştii s-au dovedit mai înţelepţi şi n-au mers pe teritoriul adversarului.

Citesc însă astăzi în “Jurnalul de Argeş” un interviu savuros cu Marian Mareş, fostul(?) preşedinte al Partidei Romilor din judeţul Argeş, care e un copil candid, nu ştie de ce au fost chemaţi acolo şi gura nu-i miroase. Pentru a scoate în evidenţă farmecul omului, fac aici doar un colaj din cele declarate de nevinovatul participant la un asemenea eveniment: “Noi suntem doar nişte negri pe plantaţie.(…) eram la masă când am primit un telefon în care eram anunţaţi că luni dimineaţa trebuie să ne întâlnim la restaurantul Monte Carlo să mai socializăm.(…) Am fost o sută şi ceva. Oricum, eu nu-mi asum responsabilitatea contra-mitingului făcut de PDL. Oi fi ţigan, dar nu sunt prost. (…) Cert este faptul că ţiganii s-au supărat că le-au pus în farfurie doar două felii de salam şi una de brânză.(…) Au mai fost astfel de întâlniri? întreabă reporterul, iar Mareş răspunde: Înainte de sărbători, atunci când s-a hotărât să facem o socializare, să bem un şpriţ, să mâncăm o friptură la Sorelo. (…) Eu m-am simţit un ţigan corect, cu guler de mătase, printre români. Sunt prost, da’ nu şi fraier, eu nu sunt un om prezumţios. Eu mă dau nu şmecher, ci un pic mai deştept, mai lider în faţa ţiganilor mei. Vreau ca ţiganii pe care-i reprezint să aibă un lider reprezentativ care să le expună problemele într-un context academic, scurt şi la obiect. (…) Apoi a avut loc o întâlnire între Mircea Andrei, deputatul nostru Nicolae Păun, Deju şi eu. Mi-au zis că mă ajută în plan politic, dar întâi să demonstrez că sunt şmecher. Şi l-am scos primar pe Liviu Poşircă la Vultureşti. (…) Cu pesediştii am înţeles, dar PDL de ce nu mă doreşte, că le-am scos primar? M-am întâlnit cu Poşircă şi a dat mâna cu mine cu vârful degetelor. S-a pişat pe mine…”

Ce mai, politică la nivel înalt, adevărată ţigănie! Cu problemele “expuse în context academic, scurt şi la obiect”!

9 comentarii:

Ilie P spunea...

Titlu e superb.
E ca o sulita a soldatului roman.

Noi cand ne facem tigani ? , ca sa socializam macar odata pe saptamana.

Olaru Corturaru P. spunea...

Am si io o intrebare :

După aderarea la UE se ma da şpagă pentru rezolvarea unor probleme personale?

Calaul P spunea...

Totul este pentru a face posibila nasterea "omului nou", propovăduit de ideologia comunistă si acum de cea Basista-pedelista.

Augustin spunea...

Mai draga P. Corturaru, ce intrebare e asta? Bineînţeles că se dă şpagă pentru orice! Păi ăsta e obiceiul pământului. L-au învăţat până şi austriecii de la OMV. Nu pe şpagă au luat ei PETROM? Toată UE ştie asta. E coadă pe la ministere ca la salam pe vremea celui mai împuşcat fiu al poporului. Cică ar mai fi câte ceva de privatizat, deşi noi credeam de mult timp că nu mai e nimic. Şpaga e singurul criteriu din caietele de sarcini. Asta e, domnule P. Corturaru. Mulţumesc de întrebare!

Ilie P spunea...

Sa da spaga si la-n'talnirile de socializare ?

Popa spunea...

Nu bai prostule .

La intalnirile de socializare se negociaza spaga.

Coiotul de Arges spunea...

Domnu Doman

ne spuneti si noua daca centrul de cultura si arte frumoase de la curtea de arges are cursuri de labagii si pentru incepatori?

eu sunt la avansati da as mai relua odata clasa de incepatori.

Popa Stalpulescu-Tarus spunea...

dom'le ,

cine-mi'e-xplica mie chestea cu perchezitia de tigari la biserica.

Auzi sa caute tigari in cristelnita de botez!!? , in clopotnita!, sa sparga dracu-doamne-iarta-ma si toaca, ca dupa ce au plecat nu mai era un sfant in cutia milei.

Da unde erau astia ??:

De la politie ?
de la tiganie ?
de la academie ?
sau
de la presedintie ?

Popa spunea...

Mos Racu

http://www.youtube.com/watch?v=O9t5AH5aSWE

Extraordinar !