vineri, 25 decembrie 2009

Cretini sau actori?

La 1 ianuarie 1987, adică exact acum 23 de ani, marele scriitor Ion D. Sârbu îşi nota în celebrul jurnal: "Să ne scoatem cărţile şi să credem în Dumnezeu. De-acum e datoria lui să intervină - politicienii se dovedesc ori cretini, ori mari actori". Ei bine, după aproape un sfert de secol, dar mai ales după o mişcare pe care o numim revoluţie, lucrurile rămân în ceaţă şi în privinţa politicienilor actuali. Aceasta-i întrebarea: sunt cretini sau mari actori?

5 comentarii:

Iosif V spunea...

De la Petre Tutea :

" Mi-am dat seama ca singura definitie completa a omului este data de teologie: omul este fiinta religioasa. Filozofia si stiintele sunt ancore in calea omului. Singura credinta este descoperitoarea caii adevarate, care este calea spre Dumnezeu. De aceea, am un mare regret: regretul de a nu fi fost teolog; regretul ca nu am realizat in mine un mare teolog. In afara de teologie, se face onanie de prestigiu.

..................

Eh... Societatea noastra de astazi este, evident, un turn al lui Babel. Oamenii traiesc in turnul lui Babel pentru ca sunt oameni. Omenescul nu e firesc. El reprezinta o mutatie biologica, urmare a caderii in pacat. Si cu toate acestea, crestin vorbind, intre Kant si Adam nu e nici o deosebire... De! E regretabil ca timpul trece. Eficacitatea timpului doare. Cand simti ca timpul e eficace, te ia maiculita dracului! Simt un vid interior. Cred ca sunt pierdut. Drama este ca acum ma simt numai om... Pana acum am pendulat, ideatic, intre supraom si neom."

Augustin spunea...

Dar Ţuţea chiar era teolog. Iată ce spune: „I-am spus eu părintelui Stăniloae că nu mă consider un Socrate. Dar cum vă socotiţi? Popă, zic. Şi unde aveţi parohia? —N-am parohie, dar spovedesc pe unde pot".

Augustin spunea...

Maimuţoiule, interesant blog! Daca Henry Miller prindea era blogurilor, cam aşa ar fi scris şi eu l-aş fi citit, cum îi citesc şi-i recitesc romanele. Maimuţe suntem, să ne maimuţărim!

Anonim spunea...

Să ne trăiţi, Dom Mitică! Dacă sunteţi amabil, Geoanake când depune jurământul?
Ce larmă e pe scară! Ce naiba, domle, ăştia au venit cu Vasilică acu, de sfântu Neculai?
În câte avem azi, domle?

Anonim spunea...

Raspunsu-i simplu: unii-s cretini, altii - actori.
Acu', io nu spui si care-i care.

g