duminică, 22 februarie 2015

Aşa sărac m-aş vrea şi eu

      Dau peste un articol în presa noastră în care ziaricul plângea pe umărul germanului de rând. Cică e mare disperare în Germania, unde milioane de oameni trăiesc în sărăcie. Ce înseamnă sărăcie la fraţii noştri de Uniune Europeană? Păi, să ajungă la sub 60 la sută din salariul mediu pe economie. Ce m-am speriat! Am apelat repede la google. Şi ce-am aflat? Că în Germania salariul minim pe o oră de muncă este de 8,50 euro. La noi e de 5,35 lei, deci de un euro şi un pic. Dar, am căutat salariul mediu din Germania şi am aflat că acesta e de 3533 de euro pe lună. Aşadar săracii Germaniei au pe la 1700-1800 de euro pe lună, cu preţurile din supermarket cam ca la noi, unde salariul mediu e de vreo 400 de euro, iar cel minim de 200. Parc-aş vrea să fiu sărac german şi să-mi plângă pe umeri ziarizdele din România!

Niciun comentariu: