sâmbătă, 5 mai 2012

Ei au distrus România

Copil fiind, nu mă puteam abţine să mă opresc pe la toate monumentele dedicate memoriei ostaşilor români morţi în cele două războaie mondiale. Le citeam numele, uneori cu voce tare, nume care nu-mi spuneau nimic, dar aşteptam mereu să întâlnesc unele cunoscute. Bineînţeles că nu întâlneam.
Acum, visez la un monument uriaş, pe care să fie gravate pe vecie 1000 de nume sub un titlu mare: Ei au distrus România. Nu vorbesc de cei care au distrus-o imediat după război, în cruntă dictatură comunistă, ci de cei care au distrus ce mai rămăsese din ea, după 1989. După 22 de ani, în democraţie, totul este făcut praf: economia, cultura, patrimoniul, bogăţiile naturale... Pe monumentul...monumental, trebuie săpate cu dalta 1000 de nume, să li recunoască pentru totdeauna meritele, fiecăruia în domeniul lui de activitate.
Capul de listă ar trebui să arate astfel:
Ion Iliescu
Petre Roman
Silviu Brucan
Dan Iosif
Nicolae Militaru
Miron Cozma
Sorin Ovidiu Vântu
Dan Voiculescu
Theodor Stolojan
Virgil Măgureanu
Viorel Hrebenciuc
Doru Ioan Tărăcilă
Adrian Năstase
Emil Boc
Traian Băsescu/Elena Udrea/Roberta Anastase/Anca Boagiu
Mugur Isărescu
Gigi Becali/Giovani Becali/Victor Becali
Mircea Sandu/Dumitru Dragomir
Victor Piţurcă
Decebal Traian Remeş
Ioan Avram
Emil Constantinescu
Ion Cristoiu
Sorin Roşca Stănescu
Adrian Videanu
Victor Babiuc
Adrian Severin
etc.etc.
În dreptul fiecăruia, în paranteză se poate scrie şi ce fapte memorabile au făcut: corupţie, şantaj, trădare, vânzare de ţară etc. etc.
Restul de nume până la 1000 le propuneţi dvs.

7 comentarii:

ecrire et delire spunea...

teoctist
viorel cataramă
relu fenechiu
victor atanasie stănculescu
eugen dijmărescu
călin popescu tăriceanu
ecaterina andronescu
cseke atilla
dan matei agathon
marian oprişan
etc etc sau ca să mă exprim rromaneşte, fără număr-fără număr

Augustin spunea...

De acord, de acord.
Şi încă:
Verestoy Attila
Corneliu Vadim Tudor
George Păunescu

Stefana spunea...

De ce sa nu vorbesti si de cei care au distrus-o imediat dupa razboi? Sau chiar in anii de dinainte de '89?
Pentru ca "omul nou" care avea sa-si bata joc de tara lui atunci a fost creat. Iar mentalitatea ca totul este al nostru, deci al nimanui si ca putem face ce "vrea muschii nostri" , luam cu japca daca ne tin puterile (pile-cunostinte-relatii), tot de atunci s-a dezvoltat. Sau ca nu conteaza cat de tampit e omul daca partidul l-a pus la conducere.

Augustin spunea...

Sigur că şi de aceia trebuie vorbit. Unii, foarte puţini, e adevărat, au plătit. Dar eu scriu aici despre actualitate, că rănile deschise dor mai tare decât cele cicatrizate.

Stefana spunea...

Atunci Silviu Brucan nu are ce cauta in lista propusa.
Pentru ca apartine integral istoriei despre care am scris.
Iar cu ziaristii nu sunt de acord. Pe mine m-au determinat sa gandesc cu mintea proprie.

Augustin spunea...

Ba, Brucan a distrus România cu asupra de măsură: şi în primii zece ani ai comunismului, şi în primii zece ai democraţiei. Citiţi Scânteia din 47, 48 şi din toţi anii '50. A fost ideologul feroce al comunismului de sorginte sovietică, ideolog şi delator/denunţător în acelaşi timp.
La revoluţia din 1989 şi de după a fost păpuşarul din spatele multora, nenumărate sfori au fost la el în mâini.
În privinţa ziariştilor... Poate că la început au avut rolul lor. Eu însumi am lucrat şapte ani cu Cristoiu la toate gazetele lui. Dar, uită-te cum trece dintr-o barcă în alta, cum face pe faţă jocurile unora, altora. În anii '90 îmi spunea că trebuie să fim de stânga, că asta trebuie să facă un gazetar. Or, el acum e de stânga mergând orbeşte cu Băsescu? Şi asta, după ce l-a înnegrit trei ani, seară de seară, la Antene.

Stefana spunea...

"asta trebuie să facă un gazetar" ... De aceea ziceam ca m-au determinat sa gandesc cu mintea proprie. Prefer sa analizez eu lucrurile, decat sa le preiau cum mi le prezinta ei, ca maine or sa le arate altfel.
Multumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde!