vineri, 12 noiembrie 2010

Am un primar cu simţul umorului

L-am sunat acum zece minute pe primarul meu de municipiu şi care a fost de-o amabilitate ieşită din comun. Nu mai vorbisem cu el de doi ani. Ba, de vreun an, la o manifestare prilejuită de prezenţa în oraş a academicianului Solomon Marcus, matematician de răsunet mondial.
- Dom'Primar, i-am zis, vă mulţumesc că asfaltaţi şi întrerupeţi circulaţia pe axul principal al municipiului. În schimb, pe strada mea, Vlad Ţepeş, viitoare Dumitru Augustin Doman, e de o veşnicie doar piatră de râu. Un vecin octogenar îmi spune că bunicul lui i-a spus că ştie de la străbunicul lui şi acela de la stră-străbunicul lui şi tot aşa că strada - la 550 de metri de mânăstirea lui Negru Vodă - este pavată cu piatră de râu exact de la 1519, deci exact de pe vremea lui Neagoe Basarab.
- Şi ce-aş putea face? - m-a întrebat râzând primarul.
- Păi, i-am răspuns, cum nu se pune problema canalizării şi asfaltării, v-aş ruga să faceţi demersuri pentru a declara strada mea monument istoric. Măcar să mă laud că locuiesc pe o stradă monument istoric...
Primarul meu a râs cu poftă. Şi - cinste lui - nu a făcut pormisiuni deşarte. A zis, râzând, că se va gândi la una din variante, ori o va asfalta, ori o va declara monument istoric.
Fericit scriitorul care are un primar înţelept ţi cu simţul umorului.

4 comentarii:

cetăţeanul de tip nou spunea...

poate face şi o statuie la stradă.
acuma eu nu ştiu sigur, dar dacă o face monument istoric, o să mai fie voie să se circule pe ea? sau o duce la muzeu?
şi dacă da, ce face cu gospodăriile oamenilor?

Ion Toma Ionescu, Pasarea cetii spunea...

Adevarata pasare rara
http://pasareacetii.blogspot.com

Popa spunea...

Cel mai bine e sa declare strada ta monument turistic .

Singura investitie ar fi sa puna la intrare pe strada frunza de la brandul turistic si daca se vrea ceva mai special sa o populeze cu capre negre.

In felul acesta si viata mea - ala care te viziteaza destul de des se va umple de fericire. Voi veni pe la tine in pasi de Mambo numaru 5.

Aceasta premisa va inspira arhitectul orasului sa propuna instalarea de felinare rosii pe stalpi.

Se va schimba numele din Vlad Tepes in Strada cu Felinare Rosii.
Chiar daca pe moment lipsesc stabilimentele cu fete, organizarea ar fi impecabila. Turistii vor fi tratati cu tuica de prune Anaspet sau posirca de pere.

infocurteadearges.ro spunea...

@Popa daca strada ar fi populata cu capre negre, acestea af fi omorate de securisti :D