duminică, 19 octombrie 2014

Caragiale, la Orşova, 2014. O floare pierdută



         Orşova este un minunat orăşel aşezat pe terase- la vărsarea Cernei în Dunăre, acolo formându-se un frumos golf, numit al Cernei. Acolo am prieteni şi acolo am fost în tinereţe profesor suplinitor la Liceul din oraş. Îl văd în fiecare an, beau bere pe vreo terasă, mă plimb prin parcul-insulă, vizitez Mănăstirea Sfânta Ana, ctitorie a lui Pamfil Şeicaru care chiar îşi doarme somnul de veci acolo.
         Ei, dar politicienii locali de acolo nu dorm neam. Acolo se lucrează continuu, se lucrează unii pe alţii.
         Constantin Popescu, şeful PSD Orşova, un fel de Costică Popescu caragialean, este urmărit de DNA pentru că a mituit-o pe procuroarea şefă de pe lângă Judecătoria oraşului cu 225 răsaduri de flori.
         Dar, nu asta trimite la Caragiale, cât faptul că, la un moment dat, aceasta i-a cerut flori şi pentru şefa ei de la Parchetul Judeţean Mehedinţi. Iar doamnele de la spaţii verzi au încurcat pe cele două procuroare, ducând florile şefei Parchetului Judeţean la şefa Parchetului local. Până la urmă, şeful PSD ajunge la un compromis, le împarte florile amândurora, după cum reiese din înregistrările DNA:
“Constantin Popescu: Păi nu la ea, mă, le ducem,  nu ei, la prima procuroare de la judeţ. Doamnă: Nu la SÎRBOAICA?
Constantin Popescu: Nu, domne, nu.
Doamnă: Aoleu...noi aşa făcusem, că ziceam pe unde stă, pe aia cum o cheamă?
Constantin Popescu: Ă...zii...SCÎNTEIE...
Doamnă: A, la SCÎNTEIE şi să o întreb pe asta unde stă?
Constantin Popescu: Am mai trimis, am mai trimis noi, stă lângă Carrefour, acolo faţă în faţă cu...
Doamnă: Lângă Carrefour?
Constantin Popescu: Da faţă în faţă cu Lukoil-ul...ştii, am mai trimis noi pe Rodica cu fetele la ea.
Doamnă: Eu ştiu, dar eu ştiam de Sîrboaica, că noi la ea am mai fost de i-am făcut curtea.
Constantin Popescu: Păi na, nu ştiu, îi spui că avem două lăzi...
Doamnă: Pe la muzeu...
Constantin Popescu: La muzeu... te duci la ea şi îi spui să îşi oprească şi ea ce vrea de acolo şi să-i dea şi ăleia cât rămâne să împartă amândouă, le f… în gură pe amândouă".

Căldură mare, monşer! Dar noi cu cine votăm? Hâc!

Un comentariu:

Draga Prietene spunea...



E superb ,

Primarul a adaugat un capitol in simbolistica gestului de a oferi o floare;

o garoafa aparuta din lacrimile varsate de Fecioara Maria pe drumul pe care Isus si-a purtat crucea

o crizantema, simbol al soarelui


E..ei ash,

E prea putin o garoafa .

" du-i fa o lada fut-o 'gura"
sa fie La metru cub .
Fara numar.
Spune-i ca avem 2 lazi,
Daca orasu' vrea flori sa se uite-n p..a mea in gradina ei
Sa renasca Epoca Lalelelor ca la curtea sultanului
sa fie si la noi Epoca florilor la curtea DNA-ului.