sâmbătă, 12 martie 2011

Deşi se zvonise prin ziare, irlandezul va fi făcut praf de Bute

Exact peste o săptămână, Lucian Bute îşi apără încă o dată titlul de campion mondial la box profesionist în faţa irlandezului Brian Magee. Mi-am început ziua cu vizionarea tuturor meciurilor de până acum ale celor doi. O primă constatare de boxer amator ratat (a mea, adică): Magee, semănând izbitor cu Paul Newman la tinereţe, este poate cel mai violent, cel mai agresiv dintre toţi adeversarii de până acum ai lui Bute. Irlandezul e un bătăuş sadea, merge înainte ca un berbec, probabil chiar vine în box de la bătăile din stradă, şi din acest punct de vedere semănând cu eroul din Cineva acolo sus mă iubeşte. În plus, e şi cu gardă inversă, ca şi românul. E bine pentru spectacol, nu e grozav pentru Bute. Şi totuşi, sunt convins că învingătorul va fi românul. Pe ce mă bazez? Bute e mai tânăr cu vreo cinci ani, are condiţie fizică mult mai bună (Magge, în majoritatea meciurilor, în repriza a treia, a patra, era obosit), tehnic îi este net superior britanicului, are mobilitate de asemenea superioară, eschivează perfect, iar forţa în lovituri este ucigătoare, dar are şi o mare varietate de lovituri. Aşadar, deşi "se zvonise prin ziare, că-n Irlanda e-ntr-un sat, un ţăran aşa de tare...", acesta va fi făcut praf de Bute din Pechea. Revăzând meciurile, mi-am zis că dacă n-ar exista knokhaut-ul, Lucian Bute ar fi cel mai spectaculos boxer din lume. Dar, el îşi rupe singur spectacolul, scrima pugilistică, atunci când îi e lumea mai dragă. Din păcate, pentru noi, care mai vrem spectacol, din fericire pentru el.

Niciun comentariu: