vineri, 11 februarie 2011

Ajutorul binefăcător al medicinii

Se face reformă în medicină, adică se desfiinţează spitale. Medicul şef al naţiunii, cum care?, el, atotştiutorul marinar care dă note şi sfaturi profesorilor, medicilor, judecătorilor şi, desigur, politicienilor, aşadar medicul şef al statului bolnav îmi aduce aminte de medicul care a venit la căpătâiul lui Akaki Akakievici din "Mantaua" lui Gogol să-i ia pulsul: "N-a găsit altceva de făcut decât să-i prescrie o prişniţă, numai aşa, ca bolnavul să nu rămână fără ajutorul binefăcător al medicinii. Şi a declarat pe loc că în două zile moare sigur. - Iar dumneata, maică - a adăugat el întorcându-se spre gazdă - nu-ţi mai pierde timpul degeaba, tocmeşte de pe acum o raclă de brad, căci una de stejar ar fi prea scumpă pentru el".
Mie nu mi s-a furat mantaua, deci n-am febră din inimă rea, dar deja mă simt în pielea lui Akaki Akakievici. Am şi spus familiei că un sicriu de stejar e o risipă prea mare, e criză şi să mă-ngroape în valiză.

4 comentarii:

Diacul Vasile spunea...

În valiza cu care a plecat Groşan în armată să vă îngroape, ea să vă fie copârşeu?

Bată-vă să vă bată, că aveţi, aşa, nişte idei, de ne umpleţi cu valuri de duioşie tonică !

Popa spunea...

Daca vrei coparseu de stejar, mai renunta la bere seara cum a renuntat Akaki la ceai sa-si cumpere mantaua.

In locul la blana de jder poti jupui putoarea aia de cotoi care o ai acasa.

Oricum proiectare lui Basescu, la care Dumnezeu s-a gandit in creatia sa pamanteasca sa fie un presedinte substitut precum blana de pisica substitut ieftin la blana de jder e interesanta. De rumegat.

Augustin spunea...

Părinte, de blana pisoiului meu nu te atinge, că soaţa mea îţi scoate ochii. Rumegă în schimb blana preşedintelui tău. Hm!

Anonim spunea...

Alternativă

- Pentru defuncta dv. soacră, vă recomandăm acest sicriu de mahon cu capac refrigerator dublu, patru balamale decorative şi şase mânere sculptate de aur, la 10.000 $. Sau, pe acesta, de nuc, cu capac simplu şi patru mânere de argint, la 7000. Mai ieftin? Stejar şi inox, la 3000. Atunci, de ce sumă dispuneţi? Păi, la 150 $, aduceţi mortul aici şi-i coasem patru bride.
Rongo