sâmbătă, 29 august 2015

A 241-a zi din calendarul gregorian



     M-am născut într-o zi belicoasă, cu mai multe războaie. Era de neevitat de altfel, pentru că nu există zi de la coborârea lui Adam pe Pământ fără măcar un război. De ziua naşterii mele, Irod cel blestemat îl decapitează pe Ioan Botezătorul, făcând din aniversarea mea, an de an, o zi de post. La 1521, turcii ocupă Belgradul, iar la 1526, între două descinderi în harem, Soliman Magnificul ucide pe Regele Ludovic al II-lea în Bătălia de la Mohacs şi transformă Ungaria în paşalâc. Şi cum este o zi norocoasă pentru turci, aceştia capturează la 1541 Buda, capitala Regatului Ungariei. La 1756, Frederic cel Mare atacă Saxonia, dând lovitura de începere a Războiului de Şapte Ani, iar la 1842 s-a încheiat Războiul Opiului prin tratatul de la Nanking, dinastia Qing acordând privilegii comerciale europenilor şi cedând Regatului Unit Insula Hong Kong. La 29 august 1949, Uniunea Sovietică testează prima bombă atomică în Kazakhstan. Era bună, numai bună de speriat lumea. Iar la 29 august 1991, Sovietul Suprem al Uniunii Sovietice a suspendat activitatea Partidului Comunist al URSS. Şi mai bine! La 29.08.1948 se năştea politicianul Constantin Făină. Macină moara politică, macină! Abia peste alţi 10 ani, în aceeaşi zi, se năştea Michael Jackson. 29. 08. 2003: Ayatollahul Mohammed Sayed Baqir al-Hakim, liderul musulman şiit din Irak, este asasinat într-un atac terorist, împreună cu aproape 100 de credincioşi, lângă o moschee din Najaf. Ce ziceam eu, m-am născut într-o zi belicoasă rău. Şi pentru că victoriile din toate războaiele astea şi cele ce vor veni trebuiau sărbătorite, tot într-o zi de 29 august (la 1751) în pivniţele Castelului Heidelberg s-a terminat confecţionarea celui mai mare butoi de vin din lume, cu o capacitate de 221 726 de litri. După acel loc tânjeşte sufletul meu.

11 comentarii:

Unknown spunea...

vă doresc din toată inima să fiţi sănătos şi să aveţi parte de toate cele bune !

Ella spunea...

La multi ani domnule Dumitru Augustin Doman !!!
De pe blogul lui Serban Tomsa am ajuns la dvs. Va doresc multi ani cu împliniri, sanatate si numai bine.
Ah, era sa uit! Va doresc sa ajunge-ti si în pivnitele Castelului Heidelberg! ☺

ઇઉ Ell@

Unknown spunea...

Eu zic sa lasati postul in pace si sa sarbatoriti. Daca v-ati nascut intr-o zi ca asta inseamna ca a fost o zi buna.
La multi ani si la multe carti bune!

Ion Lazu spunea...

La mulți ani, dragă prietene DAD!
Iar cât privește belicoasa zi de naștere, tare mă tem că mai în orice zi a anului, de la Adam încoace, s-au petrecut astfel de orori, care mai de care... Dar, să lăsăm zilei scârba ei, vorba evanghelistului.
Desigur, punctul de fascinație al retrospectivei rămâne butoiașul de la Haidelberg... (acum îmi cade fisa cu îndemnul ”Să bem ca la Haidelberg!” Să tot golești pahare, nu?) Nu-mi stă în caracter, dar aș pune mâna pe creion și să calculez: dacă în anul confecționării, butoiașul a fost umplut până sus-sus și dacă în ficare zi s-ar fi extras un singur litru, pentru antecesorii lui DAD, născuți pe 29 august, ar mai fi rămas ceva și pentru noi, pe fundul recipientului? Îl înțeleg prea bine pe sărbătorit că își dorește să fie Acolo, la umbra doagelor în floare - dar de ce singur-singurel? Când și alde noi am vrea să înălțăm un pahar haidelbergian spre sănătatea aniversatului? Aud?
Un gând bun, Lazu

Augustin spunea...

Domnişoară, domnilor, vă mulţumesc din suflet pentru firitiseli! Mi-au picat bine tocmai când îmi pusesem pe birou un pahar borcănat de fetească neagră. Vă rog să beţi câte o sticlă în cinstea mea. Mă treceţi ...pe caiet şi mă achit eu de datorie. Vă doresc tuturor la mulţi ani cu bucurie!

Şerban Tomşa spunea...

Maestre DAD,
Îmi pare rău că nu suntem vecini. Cred că toate războaiele s-ar fi șters din istorie și ar fi rămas numai întâmplarea cu butoiul ăla de poveste! Dacă am sta alături, aș da antidepresivele pe vin. :) La mulți și fericiți ani!

LIS spunea...

Ești mare! Sănătate și virtute! La mulți ani cu cele mai bune urări,
LIS

ștefan s. spunea...

La mulți ani, domnule Augustin!
Sănătate, viață lungă și spor în toate să aveți!

Anonim spunea...

La multi si fericiti ani !
Sanatate, inspiratie, si tot binele din lume !
Sa va bucurati de toate zilele, si in toate zilele ce vor urma.
Cu deosebita consideratie, Odetta

Anonim spunea...

LA MULȚI ANI STIMATE DOMN !
Scuze, pentru că urarea vine cu două zile întârziere, știu însă că alți nici după trei zile nu au zis nimic, deși am trecut și eu printr-un astfel de hop, sau hopa-Mitică, habar nu am cum să-i spun. Atâta doar, să ne fie odată bine și să nu se adeverească spusa lui Borges că fericirea unora e o iminență veșnic amânată...

badiaculai spunea...

Mulţi ani din partea unui admirator distanţat de Generaţia căreia-i faceţi onoarea de a vă fi integrat!