marți, 2 iulie 2013

Paraziţii vegetali, sociali...

Dau cu motocoasa în livada din fundul grădinii. Este a treia oară în primăvara/vara aceasta. Am o porţiune mai mare în care este o iarbă subţire-subţire, mătăsoasă, care abia se lasă retezată. De fapt nu e iarbă, ci un parazit. Am semănat cu şapte-opt ani în urmă lucernă. După vreo trei ani, au început să apară nişte pete mari, un fel de pecingine a lucernii. Pe locul acela a ieşit iarba parazitară numită tortel. Indolent, am tot amânat să mă informez cum poate fi distrus. Parazitul şi-a văzut însă de treabă, mic, pricăjit, dar tenace, a distrus centimetru cu centimetru din frumuseţe de lucernă până s-a făcut stăpân şi acum abia se lasă retezat de motocoasă.
La fel de indolent sunt şi cu paraziţii sociali din jurul nostru. Mi-e lehamite să-i stârpesc şi deja îi văd punând stăpânire pe una, pe alta, până vor deveni un popor de javre mici, dar multe şi tenace.

Niciun comentariu: