luni, 15 aprilie 2013

Degetul lui Dumnezeu

În romanele sale, Balzac avea o teorie în care eu însumi voi crede toată viaţa. Este aceea că fiecare om de pe pământ va răspunde pentru faptele sale, bune sau rele: acum, peste o oră, peste o săptămână, peste o generaţie sau peste şapte, un fel de lege a compensaţiei morale. A expus-o pentru prima oară în romanul Femeia la 30 de ani.
Ei bine, am aflat astăzi că marii mahări ai fotbalului românesc din ultimii 23 de ani au fost trimişi în judecată pentru distrugerea Universităţii Craiova. Eu sunt un om atât de blând şi de bleg încât am plâns o zi întreagă când am văzut cum un tip care m-a depăşit la şapte dimineaţa, între Curtea de Argeş şi Piteşti, a omorât un pechinez ieşit în şosea. Dar, de data asta, pe îmbuibaţii ăştia doi (Sandu şi Dragomir) nu-i voi plânge în veci. Nişte nemernici care au câştigat din conducerea fotbalului românesc zeci de milioane de euro şi care au aruncat la gunoi cea mai mare echipă românească din toate timpurile nu pot fi iertaţi. Timp de 40 de ani am fost suporter "U" Craiova. Până doi bandiţi mi-au retezat această mică plăcere a mea. Am fost 25 de ani, ca scriitor, membru al rezistenţei prin cultură, dar am fost şi membru al rezistenţei prin sport, ca fan Craiova. Dragomir şi Sandu au distrus rezistenţa mea prin sport. Sper din tot sufletul să ajungă la Jilava.

Niciun comentariu: