joi, 29 martie 2012

Activist al Partidului Maghiarilor din Transilvania

Sunt disperat, sunt frustrarea întruchipată. Din 2000 n-am mai mers la alegeri, că n-am pe cine vota. De făcut politică, de înscris în vreun partid nici nu poate fi vorba. Dar cred că a sosit timpul să fiu activ, să merg la vot, ba chiar să mă înscriu într-o formaţiune politică. Am stat, am meditat tot ridicând paharul şi am hotărât. Mă înscriu în Partidul Maghiar din Transilvania al lui Laszlo Tokes. De ce? Pentru că vreau să fiu autonom! Vreau să fiu preşedintele Filialei Curtea de Argeş a Partidului Maghiar din Transilvania. Voi cere autonomia Străzii Vlad Ţepeş. De altfel, de 22 de ani, strada noastră chiar este autonomă. Primăria nu ne deranjează cu nimic. Nu se apucă s-o polueze fonic cu cine ştie ce utilaje cu care să canalizeze, să asfalteze sau să deszăpezească iarna. Nu, edilii sunt oameni fini, discreţi, grijulii. Nu trec deloc pe aci, doar o săptămână pe cincinal, în campaniile electorale, dar şi atunci fără să polueze, doar cu brichete, găleţi şi pixuri multicolore. Altfel, nu i-au stricat autenticitatea istorică, au lăsat-o neatinsă, cu bolovanii ei de râu aşezaţi şiruri-şiruri pe vremea lui Neagoe Basarab, cu şanţurile săpate pe o parte şi pe cealaltă pe timpul lui Radu cel Mare, cu podeţele croite de oamenii lui Dan I. Aşa că e momentul să mă înscriu în Partidul Maghiarilor din Transilvania şi să fiu autonom pe strada mea.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Jos labele de pe strada Vlad Ţepeş ! Afară ungurii de pe strada voievodală. Aşa să ne ajute Dumnezeu !


Láb alatt az utcán Drakulát! Túli magyarok a királyi út. Tehát Isten segítsen nekünk!

Augustin spunea...

Uau! Asa se traduce? Trebuie neapărat să învăţ ungureşte, altfel ce dracu' de autonomie revendic eu! Dar, de altfel, se impune să învăţăm maghiara. Studenţii români de la UMF Târgu-Mureş aud că chiar sunt avertizaţi că nu absolvă dacă nu învaţă maghiara. Ceea ce mi se pare cool!